۱۲ درس از سخنان استيو جابز

۲.مشتريان نمي دانند که چه مي خواهند
استيو جابز به تکرار اين نکته را متذکر مي شد که: مردم تا وقتي که شما بهشان نگوييد، نمي دانند که چه مي خواهند!

۳.سخت ترين چالش ها بهترين نتيجه ها را مي سازند
تا چند سال گذشته ساخت ديوايسي مثل آيفون هدفي سخت و دست نيافتني محسوب مي شد. اما با سعي و تلاش فراوان و پس از ساعت ها کار طاقت فرسا، بالاخره اين امر محقق شد.

۴. طراحي اهميت دارد
اين موضوع به توضيح بيشتر نياز ندارد. همان طور که مي دانيد عامل اصلي موفقيت کمپاني اپل، طراحي و ديزاين منحصر به فرد محصولات آن است.

۵. گرافيک بزرگتر، فونت هاي درشت تر
اين کليد محبوبيت است. کافيست اين کار را انجام دهيد تا بيش از ۹۰ درصد کاربران براي استفاده از پاورپوينت از محصولات شما استفاده کنند.

۶. يکسان بودن خوب نيست، تغيير ايجاد کنيد
شما نبايد هر دفعه کار خود را ۱۰ درصد بهبود ببخشيد، بلکه بايد آن را ۱۰ برابر بهتر انجام دهيد. اين اعتقاد قلبي استيو بود.

۷.کار کردن يا نکردن، مسئله اين است
استيو جابز به خاطر اعتماد به نفس و خود باوري اش شناخته شده بود. او قادر بود چيزها را به سرعت تغيير دهد تا خودش و اپل به موفقيت دست يابند. کمي به روند تغييرات سياست گذاري هاي اپل درباره برنامه هاي آيفون نگاه کنيد. در ابتدا به دليل مسائل امنيتي کمپاني به برنامه نويسان اجازه ساخت برنامه براي آيفون را نمي داد، اما ۶ ماه بعد، پس از اينکه کمپاني متوجه سودآوري اين موضوع شد، بزرگترين بانک نرم افزاري کره زمين را ساخت.

۸. ارزش با قيمت فرق دارد
بعضي از محصولات قيمتي دارند که ارزششان بسيار بيشتر از قيمتشان است. آنها هم اغلب اجناس لوکس و با کيفيتي هستند که کارايي آساني دارند. نکته اي که استيو جابز به آن تاکيد داشت اين بود که: بسيار مهم است که ارزش يک محصول را بدانيم و نه فقط قيمت آن را.

۹. کارمندان خوب استخدام کنيد

هر شرکتي در ابتداي فعاليت خود، سعي مي کند بهترين کارمندان را جذب کند تا بتواند بهترين کيفيت را توليد کند. اما وقتي که کمپاني رشد کرد و از نظر مالي هم استوار شد ديگر کارمندان خوب و مجرب استخدام نمي کند تا از هزينه هاي خود بکاهد. به همين جهت کيفيت توليدات به مرور کاهش مي يابد. هميشه براي هر کاري بهترين ها را بکار بگيريد، حتي بهتر از خودتان!

۱۰. چهره واقعي مديران
اگر شما رهبر يک گروه هستيد و محصولي داريد، مي بايست مسئوليت معرفي محصولتان را خود به عهده بگيريد. شايد شما سخنور خوبي نباشيد، ولي اين را بدانيد که هميشه بهترين شخص براي معرفي يک محصول سرپرست و رهبر گروه سازنده است.

۱۱. کارآفريني واقعي
حتما نبايد هميشه بهترين را توليد کنيد. البته اين بدان معنا نيست که محصول بي کيفت به کاربران تحويل دهيد، نه! منظورم اين است که اگر يک محصول نقطه ضعفي داشت هيچ اشکالي ندارد. مهم تمايز از ديگر محصولات است.

۱۲. به کارتان باور داشته باشيد
اگر شما به کاري اعتقاد و باور نداشته باشيد آن کار هيچگاه انجام نخواهد شد. اگر منتظر مشتري نباشيد، مشتري هيچ وقت پيش شما نخواهد آمد. مي دانيد علت موفقيت مکينتاش چه بود؟ در آغاز راه مکينتاش ۱۰۰ نفر استيو را همراهي مي کردند که به او باور داشتند و همين امر باعث شد تا آنها بتوانند مکينتاش را بسازند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:, | 17:30 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.